SETH GODIN este autor al lucrării Marketingul bazat pe permisiune, coautor al cărţii The Guerrilla Marketing Handbook (Ghidul pentru marketing de gherilă) şi al Guerrilla marketing pentru afaceri la domiciliu, alături de Jay Conrad Levinson, şi editor al publicaţiilor eMarketing şi The Information Please Business Almanac.
Seth Godin, omul pe care prestigioasa revistă Business Week îl numeşte „întreprinzătorul absolut al erei informaţiei” defineşte „Marketingul bazat pe permisiune” ca fiind conceptul novator care le permite marketerilor (prin marketer înţelegând orice persoană – angajat sau întreprinzător – direct implicată în activitatea de publicitate, prezentare şi vânzare a oricărui tip de produs sau serviciu în drumul său de la producător spre consumator) să dea o astfel de formă mesajului lor încât să îi facă pe consumatori dornici să îl accepte.
Fie că este vorba despre reclama de la televizor care invadează programul preferat, fie că este telefonul primit de la vreo companie de telemarketing care deranjează cina în familie, publicitatea tradiţională are la bază speranţa că ne va atrage atenţia întrerupându-ne de la orice am face. Seth Godin numeşte acest tip de marketing „marketing bazat pe întrerupere” şi multe companii descoperă că acesta nu mai funcţionează.
În loc să enerveze potenţialul client – întrerupându-l atunci când are atât de puţin timp liber – marketingul bazat pe permisiune oferă consumatorilor stimulente astfel încât ei acceptă de bună voie reclama. Acest inteligent pionier al marketingului pe Internet introduce o metodă fundamental diferită de a gândi publicitatea pentru produse şi servicii. Concentrându-se pe sensibilizarea acelor persoane care au manifestat interes în a afla mai multe despre un anumit produs, marketingul bazat pe permisiune le permite companiilor să dezvolte relaţii pe termen lung cu clienţii, să construiască încrederea, să sporească notorietatea mărcii – crescându-şi considerabil şansele de a vinde.
Prin numeroasele şi instructivele studii de caz, inclusiv ale programelor de fidelitate iniţiate de cei de la American Airlines, Yahoo! şi Amazon.com, Seth Godin demonstrează cum unele companii deja profită de această nouă abordare, în toate formele de comunicare.
Seth Godin este vice-preşedinte al departamentului de marketing direct de la Yahoo! El a înfiinţat Yoyodyne, prima companie care a realizat on-line campanii de marketing bazându-se pe conceptul de permisiune, ca apoi să o vândă celor de la Yahoo în 1998. Printre clienţii firmei Yoyodyne s-au numărat AT & T, Carter-Wallace, H & R Block, Sprint, Columbia Record Club şi alte sute de companii.
Seth Godin a absolvit Tufts University în 1982, cu o licenţă în computere şi filozofie. Ulterior a obţinut un MBA în marketing la Stanford Business School. Din 1983 până în 1986 a lucrat ca brand manager la Spinnaker Software, unde a condus echipa ce a creat prima generaţie de produse multimedia, colaborând cu oameni cu concepţii progresiste precum Arthur C. Clarke şi Michael Crichton. Premiul Momentum pe care l-a primit în 1998 a încununat realizările sale remarcabile în industria Internetului. Seth Godin a fost vicepreşedinte al departamentului de marketing direct de la Yahoo! până în 2000, când a decis să-şi consacre timpul scrisului şi conferinţelor. Seth colaborează cu compania Flatiron, o companie puternică de administrare a investiţiilor ce desfăşoară activităţi pe Internet, acordând consiliere partenerilor companiei. Adresa lui de e-mail este Seth@permission.com.
-
MARKETINGUL BAZAT PE PERMISIUNE
Transformă necunoscuții în prieteni și prietenii în cliențiAdaugă la FavoriteȘterge din lista de FavoriteAdaugă la Favorite